Bernafaslah dalam molekul cintaNya, semoga pekat darah yang mengalir, dapat menjadi mahar bagi melamar redhaNya. insyaAllah..Kita hanya ingin hidup mulia atau mati syahid!!! Justeru, usah walang dek jajaan dunia!
”الواجبات كثير من الأوقات “
“Kewajipan-kewajipan lebih banyak daripada masa yang ada”

Yallah, Sertai Kami!!

Yallah, Sertai Kami!!

.....biarkn dia b'tanya.....blh kn?

-
a.k.a ﻧﻮرﻋﻴﻦ١ﻨﺘﺷﺍر




hari ini dia b'tanya pd bintang...
wahai bintang, sungguh indah kerdipan cahayamu...
apakah kau kn mnerangiku stiap jln suramku??

kata bintang,
wahai bunga... aku insan biasa..
keindahan cahayaku skadar pinjaman cuma..
cahayaku yg dikau puja...
bukan dtg dr aku...
tp dr bulan yg tulus hatinya...

dia b'tanya pd bulan...
wahai bulan,
sungguh besar pngorbananmu...
biarpun dikau yg mmberikan cahaya...
mnerangiku kala gelap dtg b'tandang..
nmun, dikau mrelakn skiranya..
bintang yg aku puja..
relakah dikau terus mnemani stiap p'jalananku??

kata bulan...
wahai bunga...aku bukanlah ssiapa...
usahlah kau t'lalu mmujiku...
malu aku pd mentari..
yg mmerah kringat siang & malam...
mmancarkan cahanya bg mnerangi hdupmu...
dia b'lindung di balik awan tatkala malam mnyapa..
namun sinarnya dikirimkn kpdku...

dia b'tanya pula pd mentari...
wahai sang mentari... sungguh mulia hatimu...
dikau bgitu setia mnemani hari dlm hdupku,,
tak p'nah skali kau tinggalkn aku...
siang mahupun malam...
kau tetap mnyuluh jalanku..
aku selamat dgnmu...
sudikah kau mnjadi temanku.. kala susah dan senang??

kata sang mentari...
wahai bunga, seandainya kau tahu...
mungkinkah kau kan mlupaknku??
ketahuilah wahai bunga... aku insan hina...
aku hanyalah hamba..
yg b'usaha mnagih cinta dr Penciptaku..
dgn mmberikn kbaikn kpdmu...
kerana ini adlh perintahNya sbg tanda kasih sygNya yg tiada b'phujung..
aku tidak mampu mnjgmu stiap masa..
andai awan berat mmbw hujan...
aku t'paksa mghilang...
namun, wahai bunga...
ketahuilah... bahawa Dia kn sntiasa b'samamu..
kala susah mahupun senang..
bahagia mahupun derita...
Dia akn sntiasa mlindungimu..
stiap saat dan ketika...
cintaNya kpdmu tak kan p'nah t'hapus dek waktu..
biar Kau mlupaiNya..
kan Dia titipkn ujian..
agar Kau kmbali pdNya..
kerana rinduNya pdmu..
tak t'tanding di dunia mahupun di akhirat...
kerana Dia adlah Yang Maha Mengetahui.. segala isi hati...

he~

(hakcipta t'pelihara: cahaya petunjuk kebaikan)


Leave a Reply