Bernafaslah dalam molekul cintaNya, semoga pekat darah yang mengalir, dapat menjadi mahar bagi melamar redhaNya. insyaAllah..Kita hanya ingin hidup mulia atau mati syahid!!! Justeru, usah walang dek jajaan dunia!
”الواجبات كثير من الأوقات “
“Kewajipan-kewajipan lebih banyak daripada masa yang ada”

Yallah, Sertai Kami!!

Yallah, Sertai Kami!!

...wahai pemuda, kekasih Ilahi...

-
a.k.a ﻧﻮرﻋﻴﻦ١ﻨﺘﺷﺍر




wahai pemuda...
pemilik nama yg mulia..
mnatap wajahmu,
mghapus sgenap keresahan..
tiap butir bicaramu ibarat sutera yg mndamaikn..


wahai pemuda,
yg memiliki jiwa sesuci mawar putih di tmn syurgawi..
kuntum senyumanmu mncmbhkn tunas krinduan..
sinar matamu b'kilau bak bintang kejora...
takkan p'nah jemu kilas mata yg mmndg...


wahai pemuda,
tangismu....
air matamu... andai dpt kuseka...
derita jiwamu..mlihat kami t'leka...
resah hatimu... kala kami t'lupa...


wahai pemuda,
titis drhmu bandingan syurga...
kau tadah dr mmbasahi bumi yg kontang..
agar petunjuk Pemilik Sekalian Cahaya dan Kandil bahagia...
mmadam murkaNya mlimphkn belasNya...
memendm firasat bumi utk menggulung sgala isinya..
mmberi ruang waktu,
agar kami mndpt hidayahNya..


wahai pemuda,
bisakah aku,
mnatap wajahmu...
t'lalu byk Pemilik Cinta Yg Maha Agung...
b'cerita tntg dirimu...
sungguh, aku mrinduimu...
tidak sbr aku mghitung hari...
namun, pantaskah aku...?


wahai pemuda,
tak mampu kuungkapkn dgn bhs yg t'indah skalipun..
hanya tinta syurgawi yg mmpu mnukilkn kiasan keindhnmu..
nmun, tak bisa aku memilkinya..


mungkinkah aku wahai pemuda,
menyambung p'juanganmu yg pnuh dgn rasa taqarrub...
mnegakkn syiar dan syariatNya..
biar busur menembusi wajah...
drh melimpah selruh tubuh basah...
namun, kau terus gagah melangkah..
kerna p'juangan takkan p'nah sudah..
mmbw umatmu kpd Allah!


oh, kekasih Ilahi...
yg tlah melamar ruang hatiku...
kirimknlah syafaatmu...
agar tenang secebis hati ini...
mlangkah selusur duri..
musafir yg kembara bg mndamba cinta yg hakiki...


segetir inikah dugaan...?
tentu dikau lbh hebat mghdpi tentangan...
namun, dikaulah pemuda...
bingkisan kasih sygNya...


Ya Allah, smpaikn salamku pdnya...
selawat junjungan aku alunkan...
moga antara aku dan dia punya p'talian..
antara seorg Nabi dan seorg umat..
hnya itu bicaraku..yg mgkin layak utk didengari...


menyulam rindu, menyemai kasih...
mratib sabar, mghitung hari...
aduhai pemuda, Muhammad s.a.w yg t'puji...
kapankah masanya??

(hakcipta t'pelihara: cahaya petunjuk kebaikan)


Leave a Reply