Bernafaslah dalam molekul cintaNya, semoga pekat darah yang mengalir, dapat menjadi mahar bagi melamar redhaNya. insyaAllah..Kita hanya ingin hidup mulia atau mati syahid!!! Justeru, usah walang dek jajaan dunia!
”الواجبات كثير من الأوقات “
“Kewajipan-kewajipan lebih banyak daripada masa yang ada”

Yallah, Sertai Kami!!

Yallah, Sertai Kami!!

...antara kita dan mereka... Palestin vs Malaysia??

-
a.k.a ﻧﻮرﻋﻴﻦ١ﻨﺘﺷﺍر

bismillahirrahmanirrahim...


hari ini, dia ingin b'kongsi 1 kisah benar... realiti kehidupan yg penuh dgn sayembara kenestapaan yg umpama tidak b'noktah. rentetan wacana kezaliman manusia..menghapus nilai perikemanusiaan.. itulah hakikat... yg sukar didangkal.


malaysia dan palestin, t'lalu banyak p'bezaannya. maka tidak hairanlah, mengapa kita ditakdirkan untuk mnjadi rakyat malaysia, bukan palestin.. kerana hanya jiwa2 sekental mereka shj mampu mnempuh cbrn dan dugaan sbegitu hebat. kalimah Ahad digenggam rapi, disemat di hati penuh tawaddu' dan rasa kecintaan.. sedang kita... b'megah dgn 1Malaysia yg t'perosok di juram kekeliruan aqidah..



bayi2 kita... sentiasa menguntumkan senyuman bahagia.. pakaian yg indah2... p'mainan2 yg mahal... ya, kerana mereka adlh anak2 kita...




bayi2 mereka... senyuman mereka sepi... hanya ketakutan yg menghiasai hari.. hatta, mereka adlh mangsa korban t'tinggi!






kanak2 kita.. bebas b'lari.. b'main ke sana kemari... hamparan bumi luas t'bentang utk mereka nikmati...

kanak2 mereka... setiap langkah ibarat tempahan kematian.. ke mana harus kaki kecil itu b'lari, dgn muncung snapang yg sntiasa mghala ke jasad kecilnya??






remaja kita... b'gadai nyawa di jalanan bagi merebut gelaran 'raja jalanan'... akhirnya jasad t'kujur kaku b'sama palitan sumur hitam di wajah keluarga...



remaja mereka... b'gadai nyawa bagi merebut gelaran 'syuhada'. darah yg mengalir dr jasad kaku, menguntumkan haruman syurga yg tidak t'nilai harganya...





gadis mereka... dikasari, dip'kosa tatkala mmp'tahankan maruah diri, agama dan negaranya....

gadis kita.. arGGHh.. tak sanggup dia meletakkan gambar gadis2 kita masa kini! astaghfirullahal'azim.. namun, inilah natijahnya... maruah mereka hanya b'nilai sebiji burger!!




dan pelbagai bentuk p'bezaan lagi... antara kemewahan, kedamaian, kehidupan dan kebahagiaan... kita miliki dgn mudah... namun mengapa...???





masih kosong lagi saf2 masjid di negara kita yg hdup dlm kmakmuran dan ni'mat yg mlimpah ruah?? sdang masjid2 dibina penuh gah dan kebanggaan??


sedang mereka yg diuji dgn kesedihan, kemiskinan, kebuluran, kematian dan ketakutan.... tunduk dan sujud syukur atas dugaan yg Al-Khaliq berikan??? biar tidak di dalam Al-Aqsa, stiap penjuru bumi kan jadi saksi ketundukan mereka pd Ilah yg Maha Esa...



Apakah manusia mengira bahawa mereka akan dibiarkan hanya dengan mengatakan, "Kami telah beriman," dan mereka tidak diuji?

Dan sungguh, Kami telah menguji orang2 sblum mreka, maka Allah pasti mengetahui orang yg benar dan pasti mengetahui orang2 yg dusta.

(Al-ankabut:2-3)

allahua'lam.. fikir2kan... moga Allah mmbuka pintu hati kita utk mnilai sejauh mana keimanan kita kpd Rabb sekalian alam... Ya Allah, peliharalah diri kami...

Leave a Reply