Bernafaslah dalam molekul cintaNya, semoga pekat darah yang mengalir, dapat menjadi mahar bagi melamar redhaNya. insyaAllah..Kita hanya ingin hidup mulia atau mati syahid!!! Justeru, usah walang dek jajaan dunia!
”الواجبات كثير من الأوقات “
“Kewajipan-kewajipan lebih banyak daripada masa yang ada”

Yallah, Sertai Kami!!

Yallah, Sertai Kami!!

katakan 'YES' utk FB Islamik..

-
a.k.a ﻧﻮرﻋﻴﻦ١ﻨﺘﺷﺍر


Salam 'alaik..


say.. SUBHANALLAH, WALHAMDULILLAH WA LAILAHAILLALLAH...

P'nah dgn tntg MILLAT FACEBOOK?? mungkin masih rmai lg masyarakat d luar sana yg blum p'nah mndgar tntg MILLAT FACEBOOK ni.


SEJARAH..


Bermula 19 Mei lalu, Mahkamah Pakistan telah mengharamkan Facebook di Pakistan sehingga 31 Mei sebagai bantahan kepada satu page di Facebook iaitu “Everybody Draw Mohammed Day” atau dalam bahasa Melayunya Hari Melukis Nabi Muhammad s.a.w. Aktiviti yang diadakan pada 20 Mei lalu di Facebook telah menimbulkan kemarahan penduduk Islam di seluruh dunia kerana menghina Islam dan Nabi Muhammad s.a.w.

MillatFacebook dengan singkatan MFB, seperti juga FB bagi Facebook, pengasasnya berkata, pakar IT kini berusaha memasukkan ciri-ciri lain ke dalamnya bagi mencabar pesaing dari California itu. Setiap ahli memiliki ‘Wall’ untuk ulasan sahabat selain mengandungi kemudahan emel, foto, video, ruang sembang dan perbincangan. Perkataan ‘Millat’ adalah bahasa Urdu yang biasa digunakan untuk merujuk kepada negara. Huruf 'M' utk p'kataan MILLAT itu sndiri dikaitkan dgn beberapa p'kataan spt berikut:

Makkah
Madina
Muhammad s.a.w



KEISTIMEWAAN


x jauh beza dgn FAECEBOOK yg mnyumbang dana kpd Israel utk mmbeli senjata utk mmbunuh rkyt Palestin secara kejam.. MILLAT FACEBOOK juga mmpunyai keistimewaan t'sendiri..


main menu utk log in yg comel dgn kata2 hikmah


menu HOME yg lbh kreatif dan berinovasi...

serta buletin yg dipost pn, b'bntuk ilmiah dan islamik..


wall yg blh ditukar layoutnya mngikut citarasa pengguna..




dengan emotion2 yg islamik dan comel2



nak chat dgn member2 yg on9?
xde masalah, insyaAllah..




boleh view pemandangan dan keadaan di sekitar Ka'bah dan Masjidil Haram
SECARA LANGSUNG




kuiz2 yg B'MANFAAT, ILMIAH & ISLAMIK..





video2 peringatan & nasihat

ade kempen kemanusiaan...




camne? bez kan? insyaAllah, jom invite kawan2 kite join MILLATFACEBOOK ni,
dan katakan tidak pada FACEBOOK..



walaubagaimanapun, ana tidaklah mghalang hak individu utk mmpunyai FACEBOOK. ini hanya 1 bntuk seruan utk kita mnjatuhkan musuh yg tlah mnzalimi saudara seAqidah kita stlh skian lama.. selain mnyokong produk muslim sndiri. kalau bukan kita, siapa lagi?

dan utk pngetahuan smua, MILLATFACEBOOK ni juga disertai olh glgn non-muslim yg anti-kekerasan dan kekejaman Israel... ana taklah aktif sgt n jarang2 skali buka. ape pn, skadar p'kongsian b'sama. insyaAllah. pilihan ada di tangan anda dgn izin-Nya..


” Maka barangsiapa yang menghendaki, nescaya dia menempuh jalan kembali kepada Tuhannya..”[ Surah An-Naba : 39]



wallahua'lam..


Leave a Reply