Bernafaslah dalam molekul cintaNya, semoga pekat darah yang mengalir, dapat menjadi mahar bagi melamar redhaNya. insyaAllah..Kita hanya ingin hidup mulia atau mati syahid!!! Justeru, usah walang dek jajaan dunia!
”الواجبات كثير من الأوقات “
“Kewajipan-kewajipan lebih banyak daripada masa yang ada”

Yallah, Sertai Kami!!

Yallah, Sertai Kami!!

Lebih Indah 2

-
a.k.a ﻧﻮرﻋﻴﻦ١ﻨﺘﺷﺍر

bismillahirrahmanirrahim



hari ini ana t'fikir, btpa manusia slalu benar mmikirkan soal kehidupan dan segala yg t'kait dgnnya. kita b'kehendakkan apa yg kita fikirkan belum cukup dlm kehidupan kita. malah, sering benar kita mminta itu dan ini utk mncukupkannya. smpai... kita lupa apa yg lbh utama iaitu.. KEMATIAN.. bagaimana keadaan kita saat mnempuh saat kematian itu? apa sudah cukup keperluan yg kita sediakan sbg bekalan hari sesudah kematian? lalu, apa pula yg kita minta dr Allah sbg usaha mncukupkan kp'luan saat sblum, saat mnempuh dan sesudah melepasi detik kematian itu? seandainya kita tahu dan sering mengingat, bhw kematian itu pasti. dan kehidupan stlh kematian itu jalannya lbh jauh dan b'kekalan..



~Ya Allah, sucikanlah jiwaku utk merebut sgala rasa rindu dan cinta dlm mndambakan gelaran hamba yg sebenar2nya hamba di sisiMu d spnjg Ramadhan ini. ampunkan aku atas kelalainku.. Teguhkanlah imanku saat diuji dgn kesibukan dunia. Tegarkan mujahadahku dlm ttp mlaksanakan ketaatan kpdMu.. ~

Leave a Reply