Bernafaslah dalam molekul cintaNya, semoga pekat darah yang mengalir, dapat menjadi mahar bagi melamar redhaNya. insyaAllah..Kita hanya ingin hidup mulia atau mati syahid!!! Justeru, usah walang dek jajaan dunia!
”الواجبات كثير من الأوقات “
“Kewajipan-kewajipan lebih banyak daripada masa yang ada”

Yallah, Sertai Kami!!

Yallah, Sertai Kami!!

Salam Ma'al Hijrah 1433

-
a.k.a ﻧﻮرﻋﻴﻦ١ﻨﺘﺷﺍر

Bismillahirrahmanirrahim...




"Suatu malam aku bangun dan merenungi al-Quran, lalu aku bandingkan amalanku dengan amalan ahli syurga. Ternyata, aku dapati bahawa amalan mereka begitu berat (mantap). Hampir tidak ada malam yang berlalu tanpa mereka gunakan untuk beribadah. Setiap malam mereka bersujud dan berdiri di hadapan Rabb mereka. Kulihat diriku bukanlah termasuk di antara mereka." (Imam al-Mubarakfuri)

Manuskrip semalam tlh kututup rapi, namun bukan b'erti akan kutolak ke tepi.. Ada halaman yg p'lu dikaji dan diteliti.. Episod demi episod punya sejarah yg t'sendiri. koreksi dan muhasabah diri. Sejarah itu guru yg b'bakti bg mereka yg tahu mghargai.

Tirai hari esok disingkap takdir dgn izin Allah SWT. Ada azam yg kugubah pnuh iltizam. Biar kemas digenggam bukan sekadar adat Muharram. Udara yg dihirup serta nafas yg dihela hgga saat ini, 1 anugerah yg tidak mmpu dibeli di mana2!! hanya Dia yg b'hak mmberiNya p'cuma!

Justeru, biarlah ukiran azam dan iltizam itu b'sandarkn keimanan kpdNya. agar setiap umur yg b'sisa mnjadi barokah. Mngejar gelaran muttaqin di sisiNya, azam Ramadhan yg lalu harus ttp dikejar.. Ya Allah, aku di sini.. Pndanglah aku... T_T



p/s: layakkah aku utk menatap wajahMu di akhirat kelak Ya Allah? kerdilnya aku di pndgnMu..
~ buat teman2, maafkanlah segala silap dan salah, keterlanjuran kata mahupun tingkah.. smoga Allah merahmati kita semua di dunia dan di akhirat..amiin..

Leave a Reply