Bernafaslah dalam molekul cintaNya, semoga pekat darah yang mengalir, dapat menjadi mahar bagi melamar redhaNya. insyaAllah..Kita hanya ingin hidup mulia atau mati syahid!!! Justeru, usah walang dek jajaan dunia!
”الواجبات كثير من الأوقات “
“Kewajipan-kewajipan lebih banyak daripada masa yang ada”

Yallah, Sertai Kami!!

Yallah, Sertai Kami!!

...dia lelaki soleh?...

-
a.k.a ﻧﻮرﻋﻴﻦ١ﻨﺘﺷﺍر

bismillahirrahmanirrahim




Kerana aku seorang muslimah…
Sungguh aku menghormati keperihatinanmu..
Atas sgala kata2 nasihat darimu..
Bait bicara peringatan yg kau kirimkan..
Namun,
Kerana aku jua seorang muslimah…
Kuharap kau jua mengerti..
Kedudukanku di sisimu..
Antara kau dan aku..
Tiada ikatan yg diredhai Tuhan yg satu..
Kerana aku seorang muslimah,
Bukankah malu itu p’hiasan bgku…
Tidakkah kau mengerti..
Aku punya harga diri…
Aku punya prinsip ku sendiri…
Bukankah kau juga tahu..
Dia yg b’naung di ats Arasy t’tinggi
Sntiasa mmerhatikan kau dan aku..
Dan Dia mngetahui sagala isi hati…
Dan bukankah kau juga tahu,
Seorang lelaki yg b’iman itu..
Akan sntiasa menyedari bhw syaitan itu
Kan sntiasa mengaburi mata manusia..
Utk mmbaluti bilahan kaca dgn sutera penuh warna..
Kau juga tahu bukan, Al-khaliq tlah b’firman..
Bhw jgn mncampuradukkan antara yg hak dgn yg batil..
Kutahu niatmu murni…
Namun, ketahuilah…
Islam ada garis panduannya…
Aku sedar dan sgt mngerti,
Aku bukanlah Aisyah…
yg mewangi di taman kesucian..
Bukan jua Fatimah…
Yg terukir dgn sentuhan kelembutan…
Jauh skali ibarat Khadijah..
Yg mekar dgn kelopak kesetiaan..
Namun,
Bukankah adil bgku..
Seandainya aku b’usaha mnundukkan pndgnku..
Mnjaga batas p’gaulanku..
Mghrpkn pndmping yg sptku jua..
Kutahu,
Kau lelaki yg baik..
Namun, mengertilah aku..
Yg mndamba cinta Yg Maha ‘Izzah..
Gusar kmurkaanNya mrenggut bygn p’temuanku dgnNya
Suatu masa nanti…
Harapanku…
Kau kan dikurniakn pnyejuk hati yg lbh baik dariku..
Dan kudoakan agar suatu masa nanti
Kau kan mengerti dan memahami..
Bukan aku mnolak fitrah insani..
Namun,
Ketandusan titis kasih Ilahi..
Lebih menggugah kegersangan hatiku,,
Kemaraunya lbh panjang…
Sekali lg,
Terima kasih atas kiriman nasihatmu,
Semoga kau kan mngerti di suatu saat nanti…
Kerana bgitulah islam dan da’wah mngajar aku..

af1, kpd mutarobbi2ku... ini je yg ana mampu jwb. suka tuk ana petik kata2 Ustaz Hazrizal,

"lelaki dan prempuan yg baik bukanlah yg mmakai kosmetik Islam pd sms b'bau Islam atau b'pakaian b'warna Islam.. ttp pd kkuatan mghalang diri dr slg mngotorkn psgn dgn maksiat."
"sesungguhnya cabaran slps b'kahwin adlh jauh lbh berat b'bnding dgn skdr mngelak zina sblum kahwin..jika ini pn gagal, muhasabahlah diri segera sblum mlgkh ke usia dewasa yg lbh mncabar itu".
akhirul kalam.. teman yg baik itu adlh teman yg apabila kau b'samanya kau mengingati Allah, mlihatnya kau mrasa tenang..b'samanya dirimu bahagia..

Dan orang2 yg b'kata, "Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami pasangan kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami) dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang2 yg b'taqwa. (Al-Furqan: 74)
allahua'lam

p/s: teringat psan seorg shbt.. kalu b'urusn dgn llaki ats urusn kerja dsb.. kalu sms 2.. jgnlah ltak gmbr smiley ke ape ke.. ngarut je kalau letak simbol2 2.. isk3..

Leave a Reply