Bernafaslah dalam molekul cintaNya, semoga pekat darah yang mengalir, dapat menjadi mahar bagi melamar redhaNya. insyaAllah..Kita hanya ingin hidup mulia atau mati syahid!!! Justeru, usah walang dek jajaan dunia!
”الواجبات كثير من الأوقات “
“Kewajipan-kewajipan lebih banyak daripada masa yang ada”

Yallah, Sertai Kami!!

Yallah, Sertai Kami!!

Agar nafasku direstu

-
a.k.a ﻧﻮرﻋﻴﻦ١ﻨﺘﺷﺍر

Bismillahirrahmanirrahim


Ya Allah,
Sering benar aku lupa
bahawa dunia ini sifatnya sementara
sampai masa..
kan hancur luluh segenap isinya
Sebesar2 ciptaan..
menjadi sehalus2 serpihan...!

Ya Allah,
Seringkali juga aku lupa
bahawa p'jalanan di dunia ini
adalah sebuah kembara
dalam memburu cintaMu
mengutip mutiara taqwa
sebagai mahar utk menatap wajahMu

Ya Allah,
Kerap benar aku lupa
bahawa aku merupakan seorg hamba
yg diamanahkan utk mengabdikan diri
hanya kpdMu
menagih cinta
hanya dariMu

Ya Allah,
acapkali juga aku lupa..
bahawa aku telah diberi amanah
sbg seorg khalifah
mmbw risalah mndaulatkn ummah
penyambung da'wah Rasulullah



Ingatkanlah aku agar aku bisa teguh
MencintaiMu, merinduiMu, mendamba p'temuan dgnMu
sedetik nafas kuhela tanpa redhaMu
Maka b'kecailah harapanku seluruhnya..



~ terima kasih ayah dan ibu atas restu keduanya.. kpd Allah dikmbalikan sgala urusan.
~ p'juangan ini akn ttp diteruskan..sgala cabaran kini mnjadi rencah yg melazatkan..
~ aAh, sabar... truslah mnghias hatiku..

Leave a Reply